Jak zostać mistrzem organizacji?

By Damian / On

Przeczytaj dlaczego głównym problemem i powodem „upadku” startupów nie są pieniądze. Jeśli planujesz założyć nową innowacyjną działalność, ten artykuł się dla Ciebie.

Jeśli jesteś osobą, dla której rozwój osobisty i efektywne wykorzystanie czasu ma fundamentalne znaczenie, chcesz wiedzieć, jak zostać mistrzem organizacji, świetnie trafiłaś. Realia współczesnego świata nie przyczyniają się do wzrostu naszej produktywności. Masa bodźców, takich jak współpracowanicy, poczta elektroniczna, portale społecznościowe, są w stanie skutecznie nas rozproszyć.

Dlaczego tradycyjny kalendarz to przeżytek?

Badania dowodzą, że współcześni ludzie mają problem z oszacowaniem czasu jaki zajmie im wykonanie zaplanowanych zadań. Wynikiem tego jest masa „nieskreślonych” punktów na kartkach kalendarzy, a także rosnąca frustracja z tego powodu.

Wykorzystaj nowoczesne technologie.

Doskonałym wyjściem są narzędzia dostępne zarówno na komputery, jak i smartfony. Najlepszym przykładem jest firma STARTSTOP. Nie jest to program bezpłatny, ale jego cena nikogo nie powinna zrazić.

Twórz listę zadań wykonalnych.

Nie ma w pracy nic przyjemniejszego od uczucia towarzyszącemu skreśleniu kolejnego zadania z listy. Nie umieszczaj na swojej liście rzeczy, które mogą poczekać. Jeśli nie chcesz o nich zapomnieć, stwórz listę zdadań „do realizacji”. Nie bój się rozbudowanych list, wypełnionych drobnymi zadaniami jak „zadzwonić do…”. Wykonuj je i „odhaczaj”, a poziom Twojej motywacji jedynie wzrośnie. Pamiętaj jednak, że najważniejszą cechą Twojej listy – ma być WYKONALNOŚĆ!

Pamiętaj jednak, że najważniejszą cechą Twojej listy – ma być wykonalność!

Rejestruj czas pracy.

Świadomość czasu poświęconego na wykonanie zadania, pomoże ci udoskonalić proces planowania. Jeśli w przyszłości uda Ci się wykonać je szybciej, potraktuj to jako czynnik motywujący. Z KAŻDYM DNIEM JESTEŚ EFEKTYWNIEJSZY.

Nic tak nie motywuje jak ramy czasowe.

Wiele osób pracuje lepiej pod presją, która wpływa motywująco na szybkość i sprawność. Wyznaczanie limitu czasowego stwarza poczucie istnienia niewidzialnej mety, do której musimy dobiec. Dlatego tak ważne dla efektywnej pracy jest korzystanie z czasomierzy/timetrackerów.

ZADANIOMIERZ – mierz swoje postępy.

Podejmując się nowego projektu, podziel go na zadania. Powstanie zapewne długa lista, ale z czasem będziesz „wyrzucał” do archiwum kolejne zrealizowane punkty, a tym samym zobaczysz efekty swojej pracy.

Analizuj wyniki.

Po zrealizowaniu projektu, przyjrzyj się swoim wynikom. Przeanalizuj, co zajmowało Ci najwięcej czasu i wyciągnij wnioski. Pozwoli Ci to w przyszłości uniknąć różnego rodzaju błędów, których nie dostrzegłbyś bez tych danych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *