Czas – największy problem startupów?

By Damian / On

Panujący trend nakazuje nam ciągłe doskonalenie i aktywne spędzanie czasu. Niestety natłok obowiązków często jest zaporą nie do przebrnięcia. Dowiedz się jak efektywnie poukładać swój dzień.

Współczesne Startupy mają wielu wrogów. Jednym z nich jest czas. Tym groźniejszym, że niedocenianym. Rozpoczynając pracę, nad , innowacyjnym pomysłem, zaczynamy od idei, a idea nie lubi jak się ją zamyka w sztywnych ramach, szczególne czasowych. Co innego biznes. Biznes uwielbia ramy, tabelki i wykresy. Mierzymy wszystko, w jednym tylko celu – żeby sprawdzić ile zarobiliśmy, a jeśli nie zarobiliśmy to dlaczego.

Jak pracuje startup?

W startupie liczy się kreatywność, a ją trzeba pielęgnować tworząc odpowiedni ekosystem. Ponieważ dobre pomysły nie rodzą sią na zawołanie w ciągu 8 godzin. Startupowcy, teoretycznie pracują 24 h na dobę. Często jednak jest to tylko przykrywka dla swego rodzaju rozprężenia, które nie tyle prowadzi do chaosu, co do problemu ze skupieniem się na pracy. Szukając „inspiracji” stajemy się zakładnikami Internetu, a nasz czas, przemija niezwykle szybko, w odróżnieniu od projektu, który wciąż stoi w miejscu.

Nie jest to obraz wszystkich polskich startupów. Jednak dotyczy znaczącej grupy. Wiem ponieważ sama w takim pracowałam. Ciężko jest zmusić się do pracy, kiedy to Ty jesteś swoim własnym szefem i nikt nie rozlicza Cię z „przepracowanego” dnia.

Skorzystaj z właściwych narzędzi.

Startupy powinny przede wszystkim poszerzać wiedzę o właściwym zarządzaniu sobą w czasie i wykorzystywać ułatwiające to narzędzia. Poniżej krótki opis bezpłatnych programów.

Kalendarz Google – dostępne na każdym urządzeniu połączonym Internetem. Możemy polegać na nim w kwestii zapisywania spotkań i zadań do zrobienia. Bardzo przejrzysty. Ułatwia dodawanie i zapamiętywanie wydarzeń, na które możemy zaprosić znajomych, dodając je do ich własnego kalendarza. Nie jest to jednak narzędzie zaspokajające potrzebę zarządzania sobą w czasie. Nie daje możliwości analizy zebranych w nim danych.

Evernote – jak dla mnie zbyt rozbudowane narzędzie, mimo to uwielbiane przez fanów zarządzania sobą w czasie. Dla wielu najlepsza aplikacja do robienia notatek, które możemy dodawać i przeglądać w każdej chwil. Na plus, możliwość skanowania a tym samym zachowywania wizytówek. Evernote pozwoli zapanować nad wieloma aspektami codziennego życia, ale nie sprawdzi się w realizacji komplikowanych projektów biznesowych.

StartStop.pl – całkiem przyjemne i intuicyjne narzędzie dostępne w wersji webowej oraz mobilnej. Kalendarz połączony z time trackerem, oraz modułem generowania raportów daje możliwość analizy zapisanych danych. Ma wszystkie funkcjonalności przydatne w procesie właściwego planowania zadań. Pozwala stworzyć listę rzeczy do zrobienia, które możemy poukładać w bardzo przejrzysty sposób z wykorzystaniem modułu do zarządzania projektami.

Funkcja time trackingu daje nam niezbędne informacje o rzeczywistej czasochłonności poszczególnych zadań, co według mnie jest nieodzowne w prawidłowym procesie zarządzania sobą w czasie. Duży plus za to, że StartStop jest polskim produktem.

Podobnno 1 godzina planowania pozwala zyskać 4 godziny w ciągu dnia.

Bez analizy danych nie ma doskonalenia.

Planując swój dzień, czy harmonogram realizacji projektu, nie możesz bazować na przypuszczeniach o czasochłonności pewnych zadań.

Wzrost efektywności i optymalizację przyniesie zarządzanie oparte na wartościowych danych. Musimy mieć nie tylko świadomość ilości zadań do wykonania, ale planując ich rozłożenie w czasie nie możemy jedynie domniemywać ile może zająć ich realizacja.

Jeśli chcesz lepiej zarządzać sobą w czasie, przygotuj się na generalną zmianę swoich nawyków . Podobno 1 godzina planowania pozwala nam zyskać 4 godziny w ciągu dnia.

Nie trać czasu, zacznij już dziś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *